Bil | Vi har ikke selv bil og valgte derfor at leje en
limousine til at køre os : I prisen er der afhentning af Linda og hendes far herhjemme, kørsel fra kirke til fotograf og champagne undervejs. |
3.400,- |
Fotograf | Vores fotograf var billig men desværre også ELENDIG
: Prisen er for selve optagelserne. Billederne kommer så oveni |
640,- |
Lokaler | Vi har selskabslokaler i bebyggelsen. Dyre men gode : | 1.400,- |
Tøj | Georg havde allerede en smoking, så vi taler om
Lindas brudekjole. Leje : Sko skulle vi begge have, men da de kan bruges bagefter, regner vi ikke dem med her. |
3.800,- |
Blomster | Brudebuket, knaphulsblomster til brudgom, forlover og
brudens far og borddekorationer : Ved at købe det hele samlet er man sikker på at det matcher. Egentlig skal man også tænke på blomster i kirken, men vi har aldrig fået en regning, så det..... |
1.400,- |
Ringe | Man skal huske at de skal holde resten af livet. Så sølv dur ikke rigtigt. 8 karat er også i underkanten. Hvis man så ydermere også vil have sten i (Det ville Linda) så løber det op : | 5.700,- |
Personale | Serveringspersonale. Vi var 25 og havde derfor 2 til
at servere og rydde af : Husk at det kan være lang tid de skal være der, hvis man også holder reception før middagen. |
2.000,- |
Mad | Vi var 25 og fik maden leveret udefra : (Vi skulle heldigvis ikke selv betale for maden ) |
3.750,- |
Drikkelse | Vi købte ind i Tyskland og fik det billigere. Vi købte
til gengæld også ALT for meget. så tag denne pris med
en teske salt : Hvis der er reception før middagen, skal der være lidt dér. Ellers regner man med ½ flaske hvidvin til forret og en 1/1 flaske rødvin til hovedretten. Hos os viste det sig at være omvendt ! |
2.000,- |
Kage | Vi fandt et billigt sted (Bilka) : | 800,- |
Musik | Suppe-steg-is-musik skal der til ved et ordentligt
bryllup : Er han god (det var ham vi havde!) så løfter det stemningen anseeligt. |
3.700,- |
sammenlagt bliver det : | 28.590,- | |
Oven i det kommer alt det løse : Leje af duge og stofservietter. Oppyntning af lokale (Tyl, bordkort) Kaffe, og snacks til receptionen (Noget til kaffen er med i vores "drikkelse") |
||
![]() |
||
Der er mange ting at overveje. Det er ikke nødvendigvis
billigere at holde det selv i egne lokaler. Vi syntes
bare at det var mere personligt. Til gengæld kan man slippe for en masse tanker, slid og slæb og oprydning, hvis man holder det et eller andet sted. |